Kurz - Finanční řízení pro firemní praxi

Popis kurzu

Účastníci jednodenního nebo dvoudenního tréninkového programu se seznámí s jednotlivými principy finančního řízení ve firemní praxi.. Na praktických příkladech a případových studiích zlepší své znalosti a dovednosti v oblasti finančního řízení.

Účastníci kurzu

Kurz je určen zejména pro pracovníky ve státní a soukromé sféře, kteří působí na úrovni například středního managementu, v oblasti financí firmy, apod. Dále pak pracovníci finančních, právních a marketingových útvarů, pracovníci servisu, podpory prodeje, std.

Forma kurzu

Individuální příprava a účast na jednodenním nebo dvoudenním tréninkovém programu. Účastníci se seznámí s nástroji, metodami a postupy, které jim pomohou zvýšit znalosti a dovednosti v oblasti finančního řízení..

Obsah kurzu

Úvod a cíle: představení účastníků, trenéra a cílů tréninkového programu a dohoda o harmonogramu kurzu pro účastníky

 

Finanční řízení - základní pojmy, rozhodování na základě finančního řízení, právní základy finančního řízení firmy: základní pojmy a shrnutí základního přehledu, který se týká finančního řízení ve firemní praxi

 

Metodické postupy ve finančním řízení, jejich specifika ve firemní praxi: charakteristiky jednotlivých postopů a metodiky dinančního řízení ve firemní praxi

 

Finanční výkazy a jejich analýza ve firmě, finanční analýza v rámci firmy: specifika finančních výkazů a jejich hodnocení ve firmě, úloha a význam finanční analýzy ve firmě

 

Investiční rozhodování v rámci firmy a oceňování firmy: specifika investičního rozhodování ve firmě, metody a způsoby oceňování firmy

 

Shrnutí, případové studie a zakončení programu: shrnutí klíčových bodů tréninkového programu, určení dalších rozvojových potřeb účastníků programu a zpracování individuálních akčních plánů pro implementaci nově získaných schopností do praxe, realizace případových studií a příkladů v souladu s obsahem kurzu

 

Jak už bylo vymezeno základní rámec kurzu je koncipován jako jednodenní nebo dvoudenní, tento intenzívní kurz je realizován prezenční formou a následné elektronické moduly již mají charakter samostatného a distančního studia, dle časových možností účastníků, avšak s pevně stanovenými termíny plnění cílů z nastaveného akčního plánu v rámci prezenčního jednodenního nebo dvoudenního tréninku. Vyučovací metody a pomůcky jsou v kurzu navrženy následovně:

  • přednáška - vymezení dané problematiky a klíčových pojmů každého bloku krátkou přednáškou na dané téma
  • diskuse – diskuse s účastníky o daném tématu a pojmech, diskuse o příkladech a jejich zkušenostech z obchodní praxe
  • workshop – zařazení workshopu na závěr semináře s vymezením hlavních přínosů a poznatků účastníků v rámci celého kurzu
  • brainstorming – řízení diskuse nad zadaným tématem nebo problémem z praxe
  • best practices – výměna poznatků a zkušeností jednotlivých účastníků, nejlepší zkušenosti a poznatky účastníků z jejich obchodní praxe
  • prezentace – elektronická prezentace daných pojmů a jednotlivých modulů
  • videonahrávka – zachycení reálných případů formou videonahrávky a následná diskuse nad těmito případovými studiemi
  • případové studie a cvičení – praktické procvičování zadaných problémů a cvičení, prohlubování dovedností a znalostí problematiky a obchodní praxe
  • ice-break techniky – zahájení na úvod, seznámení účastníků např. metodou pravda/lež, týmové a teambuildingové indoorové aktivity
  • využití filmových ukázek – v rámci bloku obchodních dovedností např. využití videonahrávek jednotlivých osobnostních typů zákazníků

Účastníci prověří svoje znalosti formou tvorby případových studií a závěrečné, souhrnné případové studie, která souhrnně ověří jejich získané znalosti a praktické dovednosti. Výstupem kurzu bude také akční plán účastníků, který si mohou účastníci nastavit na krátké až střednědobé období a plnit tak nastavené parametry zadané v rámci kurzu.