Kurz - rozvoj a vzdělávání pracovníků

Popis kurzu

Účastníci dvoudenního tréningového a vzdělávacího programu /na základě žádosti je možné zvolit také jednodenní intenzivní kurz/ se seznámí s možnostmi a aktuálními přístupy k problematice strategie rozvoje lidských zdrojů v organizaci jejich firmy, a to včetně některých specifických oblastí, které souvisejí se znalostním managementem, s novými trendy a vlivy ve vzdělávání a rozvoji pracovníků s cílem zvýšení efektivity činností a znalostí pracovníků v organizaci.

Účastníci kurzu

Kurz je určený pro pracovníky ve státní a soukromé sféře, zejména pak pro jednotlivé úrovně řízení v organizaci firmy, nebo ve státní instituci. Jsou to zejména pracovníci v oblasti personalostiky, vedoucí pracovníci firem a státních institucí, kteří se podílejí na realizaci personální strategie firmy nebo instituce, případně na realizaci vzdělávacích aktivit a rozvoje pracovníků v organizaci firmy nebo instituce.

Forma kurzu

Kurz je založený na analýze organizace firmy nebo instituce, kde pracovníci působí. Významnou součástí je jsou tak praktické přístupy a případové studie z organizace firmy nebo instituce, které jsou vhodně doplněny praktickými informacemi a přístupy ze současné manažerské a firemní praxe. Kurz je možné realizovat jako dvoudenní nebo intenzivní jednodenní kurz, realizovat je možné jej jak v českém, tak v anglickém jazyce na základě požadavku klienta.

Obsah kurzu

Úvod a cíle: představení účastníků, trenéra a cílů tréninkového programu, dohoda o harmonogramu kurzu pro účastníky

 

Možnosti formulace strategie rozvoje lidských zdrojů v organizaci firmy nebo instituce: možnosti aplikace různých forem strategií, případové studie, tvorba a formulace strategie rozvoje lidských zdrojů

 

Znalostní management a možnosti jeho aplikace v organizaci firmy nebo instituce: aplikace v souladu s personální strategií firmy nebo instituce, případové studie, diskuse v rámci "best practices"

 

Možnosti aplikace nových přístupů a trendů v systému vzdělávání v organizaci firmy nebo instituce: aplikace nových přístupů a trendů ve vzdělávacím systému firmy nebo instituce /e-learning, e-development/, případové studie, workshop, identifikace vzdělávacích a rozvojových potřeb ve firmě nebo instituci

 

Tvorba a realizace vzdělávacích aktivit v organizaci firmy nebo instituce: analýza potřeb a cílů ve vzdělávacím systému, tvorba a následná realizace jednotlivých vzdělávacích produktů, případové studie, diskuse v rámci "best practices"

 

Hodnocení a zpětná vazba, měření efektivity vzdělávacích aktivit v organizaci firmy nebo instituce: aplikace zpětné vazby a její vyhodnocení, případové studie, workshop

 

Shrnutí a zakončení programu: shrnutí klíčových bodů tréninkového programu, určení dalších rozvojových potřeb účastníků programu a zpracování individuálních akčních plánů pro implementaci nově získaných schopností do praxe.

 

Kurz je koncipován, pro větší efektivitu pro maximálně 12 osob, optimální počet je však navržen na 9 osob. Z hlediska obsahu a didaktického zaměření je kurz rozvržen na teoretické části, které jsou provázány s praktickými příklady a případovými studiemi. Z tohoto konceptu se tedy účastníci v úvodu seznámí s vymezením základních pojmů a přístupů v rámci semináře a v rámci tohoto budou vždy na konci každého bloku realizovány praktické případové studie a přístupy k procvičení a prohloubení znalostí daného tématu.

Jak už bylo vymezeno základní rámec kurzu je koncipován jako dvoudenní, tento intenzívní kurz je realizován prezenční formou a následné elektronické moduly již mají charakter samostatného a distančního studia, dle časových možností účastníků, avšak s pevně stanovenými termíny plnění cílů z nastaveného akčního plánu v práci prezenčního dvoudenního tréninku. Vyučovací metody a pomůcky jsou v kurzu navrženy následovně:

  • přednáška - vymezení dané problematiky a klíčových pojmů každého bloku krátkou přednáškou na dané téma
  • diskuse – diskuse s účastníky o daném tématu a pojmech, diskuse o příkladech a jejich zkušenostech z praxe
  • workshop – zařazení workshopu na závěr semináře s vymezením hlavních přínosů a poznatků účastníků v rámci celého kurzu
  • brainstorming – řízení diskuse nad zadaným tématem nebo problémem z praxe
  • best practices – výměna poznatků a zkušeností jednotlivých účastníků, nejlepší zkušenosti a poznatky účastníků z jejich praxe
  • prezentace – elektronická prezentace daných pojmů a jednotlivých modulů
  • videonahrávka – zachycení reálných případů formou videonahrávky a následná diskuse nad těmito případovými studiemi
  • případové studie a cvičení – praktické procvičování zadaných problémů a cvičení, prohlubování dovedností a znalostí problematiky a praxe
  • ice-break techniky – zahájení na úvod, seznámení účastníků např. metodou pravda/lež, týmové a teambuildingové indoorové aktivity

 

Účastníci prověří svoje znalosti formou tvorby případových studií a závěrečné, souhrnné případové studie, která souhrnně ověří jejich získané znalosti a praktické dovednosti. Výstupem kurzu bude také akční plán účastníků, který si mohou účastníci nastavit na krátké až střednědobé období a plnit tak nastavené parametry zadané v rámci kurzu.