Kurz - krizový management

Charakteristika kurzu

Kurz je zaměřen a určen pro osoby ve vedoucích pozicích firem, pro management firem, pro zájemce o problematiku krizového managementu firem v oblasti služeb a výroby, nebo ve veřejném a soukromém sektoru. Cílem kurzu je získání informací o základních nástrojích krizového managementu, o přístupech v krizovém managementu a o jednotlivých aspektech krize v rámci firmy, řešené podle vlastního modelu firmy nebo prostřednictvím případových studií. Kurz je možné vést jako individuální, nebo skupinový s maximální účastí 7 účastníků. V rámci kurzu jsou jednotlivé problémové oblasti doplněny praktickými přístupy, zejména pak případovými studiemi a metodami, které jsou zakončeny simulací podniku v krizi s aplikací získaných znalostí, nástrojů a metod z krizového managementu. Kurz probíhá interaktivně ve spolupráci s účastníky. K dílčím cílům kurzu patří seznámení účastníků s právními a ekonomickými aspekty krizového managementu v ČR a v kontextu EU. Po ukončení kurzu obdrží každý z účastníků certifikát o absolvování kurzu.

Při poptávce po tomto typu kurzu poskytujeme základní osnovu kurzu, kterou je možné individuálně, podle požadavků klienta, upravit pro podmínky dané firmy, a také poskytujeme veškeré podklady ke kurzu, jako jsou tištěné materiály a prezentace, praktické případy a případové studie, v tištěné a elektronické podobě. Ceník kurzu zavisí na počtu účastníků a rozsahu daného kurzu v počtu realizovaných dnů.

 

Metodika a obsah kurzu

Kurz probíhá se zaměřením na potřeby a praxi účastníků, mohou jej absolovat i zájemci o danou problematiku. V průběhu kurzu je nastaven i individuální rozvojový plán každého účastníka, tak aby informace získané z kurzu byly byužity co nejefektivněji. V průběhu kurzu jsou využity moderní vzdělávácí metody, a také informační technologie zaměřené na dané téma kurzu.

Obsah kurzu je koncipován jako jednodenní, je možné jej individuálně přizpůsobit ve větším rozsahu, podle potřeb a přání klienta. Jednotlivé okruhy jsou doplněny praktickými cvičeními a vždy po dopolední a odpolední části kurzu je realizována diskuse s lektorem, zhodnocení získaných poznatků a případné zpětné vazby k jednotlivým tématům.

 

Dopolední část kurzu

1. Organizační informace ke kurzu

2. Důležité pojmy krizového managementu a jejich praktická aplikace, právní a ekonomický rozměr krizového managementu

3. Firma a fáze krizového managementu, faktory úspěšnosti firmy, jak nastartovat úspěšnou firmu, strategická analýza firmy, případové studie a praktická cvičení

4. Právní aspekty krizového managementu ve firmě, případové studie

5. Rizika ve firmě a jejich prevence, řízení rizik ve firmě, příklady z praxe, diskuse

6. Příčiny krize ve firmě, identifikace krize ve firmě, případová studie, diskuse

 

Odpoledni část kurzu

7. Krizová komunikace ve firmě - krizové řízení, krizové plánování, případové studie, diskuse

8. Krizový plán a jeho vytvoření, zahrnutí do vnitřních směrnic firmy, příklady z praxe, diskuse

9. Krizový manažer, jeho role ve firmě a úkoly, spolupráce s jinými úrovněmi řízení firmy, další subjekty v krizovém řízení firmy, případové studie, diskuse

10. "Best practices" řízení v krizových situacích, příklady efektivních strategií a přístupů, diskuse

11. Simulace a případové studie z praxe, diskuse

12. Rekapitulace hlavních poznatků, závěrečná diskuse a závěr kurzu